Projekt: „Młodzi kompetentni”

Miasto Stołeczne Warszawa/Dzielnica Ursus uzyskało dotację z Unii Europejskiej na projekt „Młodzi kompetentni”, który będzie realizowany w LVI LO im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Warszawie.

Celem głównym projektu „Młodzi kompetentni” jest poprawa wyników edukacyjnych, nabycie kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych w planowaniu własnej ścieżki zawodowej oraz wzrost kompetencji kadry nauczycielskiej w zakresie profesjonalnego wsparcia ucznia, w tym ucznia z Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi z LVI LO im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Warszawie.

W projekcie weźmie udział 394 uczniów oraz 45 nauczycieli, którzy zostaną objęci kompleksowym programem rozwojowym. Wsparcie przewiduje udział w działaniach związanych z:

      1. Wyrównaniem dysproporcji edukacyjnych uczniów mających trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych poprzez:
        • zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z j. polskiego
        • zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z matematyki
        • zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z fizyki
        • zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z chemii,
        • zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z j. hiszpańskiego,
        • zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z j. niemieckiego.
      2. Wzrostem wiedzy i umiejętności osób wykazujących zdolności i talenty, w ramach pozaszkolnych kół naukowych i artystycznych:
        • koło naukowe z Fizyki,
        • koła naukowe z Chemii,
        • koło naukowe z Biologii,
        • koło naukowe z Geografii,
        • koła językowe (hiszpański, niemiecki)
        • koło literackie,
        • koło teatralne,
        • zajęcia taneczne.

          W ramach zadania, zaplanowaliśmy, także wyjścia do instytucji kultury/nauki oraz wykłady i warsztaty na uczelniach wyższych.
      3. Edukacją medialną.
        • Celem warsztatów jest wzrost wiedzy w zakresie świadomego i krytycznego wykorzystywania technologii i Internetu oraz rozwój kompetencji społecznych. Najważniejszym celem realizacji edukacji medialnej będzie rozwijanie empatii i szacunku wśród uczniów, rozumienie różnorodności i poszanowania poglądów innych ludzi.
      4. Rozwojem kompetencji matematycznych oraz podniesieniem świadomości w zakresie planowania ścieżki zawodowej na zajęciach „Matematyka w praktyce „.
        • Warsztaty „Matematyka w praktyce” mają na celu rozbudzenie świadomości, kształtowanie postaw oraz zwiększenie wiedzy z zakresu szeroko pojmowanej edukacji matematycznej, zajęcia mają wymiar praktyczny – pozwalają na bardziej świadome funkcjonowanie w życiu oraz planowanie kariery zawodowej.
      5. Rozwojem kompetencji kluczowych, osobistych i społeczno-emocjonalnych, mających wpływ na planowanie ścieżki zawodowej na warsztatach „Lubię siebie”.
        • W ramach zadania uczniowie będą nabywać umiejętności przekrojowe: osobiste i społeczne, w zakresie uczenia się, pracy zespołowej, zdolności adaptacji do nowych warunków, w zakresie myślenia krytycznego i kompleksowego rozwiązywania problemów.

    Projekt przewiduje wzmacnianie kompetencji nauczycielek i nauczycieli poprzez specjalistyczne kursy i szkolenia:

        • Kurs Trenera umiejętności społecznych
        • Szkolenia praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym z uczniem leżącym)
        • Szkolenie „Zrozumieć uczniów z niepełnosprawnościami”

    Poprawione zostaną warunki kształcenia poprzez pełne wyposażenie pracowni chemicznej oraz zakup zestawów interaktywnych (tablica, laptop, rzutnik) z oprogramowaniem multimedialnym do nauki przedmiotów ścisłych, a także tabletów graficznych i materiałów edukacyjnych (m.in. karty pracy, terapeutyczne gry planszowe, programy multimedialny np. „Kompetencje emocjonalno-społeczne” Eduterapeutica).

    Projekt będzie realizowany w okresie 1.08.2024 r. – 31.07.2026 r.
    #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
    Wartość projektu : 495 888,03 zł
    Wysokość dofinansowania z Funduszy Europejskich: 321 815,03 zł

  1.  

Podobne wpisy