Projekt: „Młodzi kompetentni”
Miasto Stołeczne Warszawa/Dzielnica Ursus uzyskało dotację z Unii Europejskiej na projekt „Młodzi kompetentni”, który będzie realizowany w LVI LO im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Warszawie.
Celem głównym projektu „Młodzi kompetentni” jest poprawa wyników edukacyjnych, nabycie kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych w planowaniu własnej ścieżki zawodowej oraz wzrost kompetencji kadry nauczycielskiej w zakresie profesjonalnego wsparcia ucznia, w tym ucznia z Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi z LVI LO im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Warszawie.
W projekcie weźmie udział 394 uczniów oraz 45 nauczycieli, którzy zostaną objęci kompleksowym programem rozwojowym. Wsparcie przewiduje udział w działaniach związanych z:
- Wyrównaniem dysproporcji edukacyjnych uczniów mających trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych poprzez:
- zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z j. polskiego
- zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z matematyki
- zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z fizyki
- zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z chemii,
- zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z j. hiszpańskiego,
- zajęcia edukacyjno-wyrównawcze z j. niemieckiego.
- Wzrostem wiedzy i umiejętności osób wykazujących zdolności i talenty, w ramach pozaszkolnych kół naukowych i artystycznych:
- koło naukowe z Fizyki,
- koła naukowe z Chemii,
- koło naukowe z Biologii,
- koło naukowe z Geografii,
- koła językowe (hiszpański, niemiecki)
- koło literackie,
- koło teatralne,
- zajęcia taneczne.
W ramach zadania, zaplanowaliśmy, także wyjścia do instytucji kultury/nauki oraz wykłady i warsztaty na uczelniach wyższych.
- Edukacją medialną.
- Celem warsztatów jest wzrost wiedzy w zakresie świadomego i krytycznego wykorzystywania technologii i Internetu oraz rozwój kompetencji społecznych. Najważniejszym celem realizacji edukacji medialnej będzie rozwijanie empatii i szacunku wśród uczniów, rozumienie różnorodności i poszanowania poglądów innych ludzi.
- Rozwojem kompetencji matematycznych oraz podniesieniem świadomości w zakresie planowania ścieżki zawodowej na zajęciach „Matematyka w praktyce „.
- Warsztaty „Matematyka w praktyce” mają na celu rozbudzenie świadomości, kształtowanie postaw oraz zwiększenie wiedzy z zakresu szeroko pojmowanej edukacji matematycznej, zajęcia mają wymiar praktyczny – pozwalają na bardziej świadome funkcjonowanie w życiu oraz planowanie kariery zawodowej.
- Rozwojem kompetencji kluczowych, osobistych i społeczno-emocjonalnych, mających wpływ na planowanie ścieżki zawodowej na warsztatach „Lubię siebie”.
- W ramach zadania uczniowie będą nabywać umiejętności przekrojowe: osobiste i społeczne, w zakresie uczenia się, pracy zespołowej, zdolności adaptacji do nowych warunków, w zakresie myślenia krytycznego i kompleksowego rozwiązywania problemów.
Projekt przewiduje wzmacnianie kompetencji nauczycielek i nauczycieli poprzez specjalistyczne kursy i szkolenia:
- Kurs Trenera umiejętności społecznych
- Szkolenia praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym z uczniem leżącym)
- Szkolenie „Zrozumieć uczniów z niepełnosprawnościami”
Poprawione zostaną warunki kształcenia poprzez pełne wyposażenie pracowni chemicznej oraz zakup zestawów interaktywnych (tablica, laptop, rzutnik) z oprogramowaniem multimedialnym do nauki przedmiotów ścisłych, a także tabletów graficznych i materiałów edukacyjnych (m.in. karty pracy, terapeutyczne gry planszowe, programy multimedialny np. „Kompetencje emocjonalno-społeczne” Eduterapeutica).
Projekt będzie realizowany w okresie 1.08.2024 r. – 31.07.2026 r.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu : 495 888,03 zł
Wysokość dofinansowania z Funduszy Europejskich: 321 815,03 zł